Search website

Rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015

Rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015

Rekordy jakie zostały pobite w porcie gdańskim w roku 2015Ubiegły rok był był naprawdę dobry dla Portu w Gdańsku, doskonale zresztą pokazują to liczby. 36 milionów ton rozładowanych towarów, ponad 10 procent wzrostów obrotów i szereg inwestycji o łącznej wartości kilkuset milionów świetnie obrazują, jak to wszystko się przedstawiało w poprzednich miesiącach. Przede wszystkim poprzedni rok był rokiem inwestycji o dużych charakterze. Przykładowo ukończony został projektowy etap programu związanego z rozbudową nabrzeży portowych, łączący się z pogłębieniem wodnego toru. Bardzo duże nakłady inwestycyjne poniesiono w zakresie paliw. Sukcesem skończył się początkowy etap naftowego terminala PERM, a oprócz tego został poddany modernizacji Terminal Paliw Płynnych, dokładając tam kolejne wyposażenie mające obsługiwać produktów pochodzenia naftowego. Nie zapomniano również o kontenerach, tu także przeprowadzone inwestycje znacząco poprawiły ich codzienną obsługę. Rok temu zaczęta została gruntowna modyfikacja kontenerowego terminala, a oprócz tego zmodernizowano intermodalny terminal w okolicach Nabrzeża Szczecińskiego. Dodatkowo zrobiono sporo mniejszych prac i projektów, które mają jednak całkiem znaczący na jakość oraz bezpieczeństwo obsługi przeładunków.

A tych przeładunków w ubiegłym roku była w Porcie DTC rekordowa ilość, bo prawie 36 milionów ton. Główną ich część, bo blisko piętnaście milionów ton stanowiły paliwa płynne, dało to prawie 20 procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłymi latami. Doskonałe statystyki były również w sektorze drobnicy, mimo że panowało światowe spowolnienie, to w porcie Gdańskim specjalnie odczuwalne to nie było. Prawie 12 milionów i pięcioprocentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2014 to również liczby, jakie mogą dać duże powody do radości. Mimo że spadła liczna jednostek kontenerowych, to zwiększył się mocno ich całkowity tonaż, i stąd tak dobry wynik w tym segmencie. Za to chyba największe wzrosty wystąpiły przy obsłudze węgla, w porównaniu z ubiegłym rokiem ilość jego zwiększyła się o ponad trzydzieści procent. Z kolei małe spadki zanotowano w rozładunkach zbóż, przede wszystkim dlatego, że pozostałe porty także poszły w tym kierunku.
.