Search website

Plany na budowę portu kontenerowego

Plany na budowę portu kontenerowego

Mimo że w chwili obecnej na rynkach światowych panuje duży kryzys wiążący się z transportem kontenerów, to kolejne porty w naszym kraju dość poważnie rozważają zaczęcie inwestycji w tym kierunku. Jako wzór do naśladowania jest tutaj gdański port DTC, który pomimo kryzysu znacznie powiększył w roku 2015 ogólny tonaż obsłużonych towarów drobnicowych, i planuje następne pokaźne inwestycje w celu usprawnienia obsługi. Ostatnio zaczęły krążyć pogłoski, że na uruchomienie portu kontenerowego bardzo dużą chęć ma Świnoujście. Zapewne jest to pójście za ciosem, bo w końcu na ukończeniu jest tam bardzo duża inwestycja obejmująca terminal gazu, tak czy inaczej już w październiku ubiegłego roku zaczęto szukanie partnera, chcącego poczynić inwestycje w budowę i później przejął zarządzanie nowym terminalem. Na razie są to tylko pierwsze plany, osoby z zarządu portu na razie nie chcą nic z tej sprawie komentować. Ale poczynione już działania, czyli rozpoczęcie poszukiwań inwestora świadczą wyraźnie o tym, że do tego projektu w Świnoujściu podchodzi się z dużą powagą.Plany na budowę portu kontenerowegoSporo będzie wskazywać na to, że terminal, który jest w planach będzie zlokalizowany na wschodzie od falochronu. Aktualnie znajduje się tam plaża, jeżeli jednak projekt wystartuje to wyłączona ona zostanie z turystyki. Tak jak było już wspominane, portowe władze na razie odmawiają wszelkich komentarzy o tym wszystkim, jednak w ZMPSiS od kilkunastu miesięcy trwają prace związane z planem budowy. Jak można się dowiedzieć z miejscowych źródeł głównym wykonawcą miałaby być chińska lub koreańska firma, a całość szacowana jest na ponad dwa miliardy złotych. Lecz żeby dało się wystartować z pracami, niezbędne jest uzyskanie zgody Rady Miasta, a także opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla wybranego terenu. Jeśli problemu z tym nie będzie i projekt zostanie zaaprobowany, to po wybudowaniu wszystkiego planowane jest obsłużenie nawet milion kontenerów w skali roku, co będzie dawać prawie 800 ciężarówek w ciągu dnia. A Świnoujście dołączy wtedy do coraz bardziej licznego grona krajowych portów, które mają możliwość rozładunku standardowych kontenerów.